Φαίνεται ότι ανήκω σε ένα σπάνιο είδος ανθρωποειδούς του 21ου αιώνα, στο antiTV sapiens! Δεν ξέρω αν είμαι μοναδική περίπτωση ή αν υπάρχουν κι άλλες αδελφές ψυχές –θα χαιρόμουν να επικοινωνήσουν μαζί μου για να συστήσουμε τον πρώτο αντιTVϊκό σύνδεσμο-. Λίγο ραδιόφωνο μόνο στις μεσημεριανές μου διαδρομές, ακούω για να μάθω τα κυριότερα νέα της ημέρας. Τα υπόλοιπα νέα μπορεί κανείς να τα ψάξει στο ίντερνετ, από όποια πηγή θέλει, όποτε έχει χρόνο και να ενημερωθεί ΜΟΝΟ γι' αυτά που ο ίδιος θέλει να μάθει κι όχι και γι' αυτά που θέλουν οι άλλοι να μάθει. Τι αξίζει να δει κανείς στη σαβούρα των τηλεοπτικών προγραμμάτων; εκτός από τον ηθικό ξεπεσμό, μπορεί κανείς να δει την κρίση αξιών, την κατάντια της αισθητικής μας, τη χυδαιότητα των ανούσιων κουτσομπολιών των πρωινάδικων, τα τηλεπαιχνίδια που εξευτελίζουν την αξιοπρέπεια κάποιων ανώνυμων ανθρώπων ή τις ειδήσεις που εστιάζονται σε όζουσες συνήθως πτυχές της προσωπικής ζωής επωνύμων ή στον ανθρώπινο πόνο που τον εμπορεύονται κυνικά μέσα από το φακό επειδή πουλάει. Ναι ξέρω έχει και ταινίες 10ης προβολής –προτιμώ να νοικιάσω όποια θέλω από το βινεοκλάμπ- και ντοκυμαντέρ ξεπερασμένης επιστημονικής αξίας και σε ώρες που κανείς δεν είναι δυνατό να παρακολουθήσει τηλεόραση. Από την άλλη πλευρά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το ραδιόφωνο κρατάει ακόμα ένα καλύτερο επίπεδο, που διασώζει την αισθητική και την κουλτούρα μας.
Όμως το θέμα μου για σήμερα δεν είναι το κυρίως πρόγραμμα των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, αλλά οι διαφημίσεις τους. Πολλές απ’ αυτές είναι εύστοχες, εφευρετικές και διασκεδαστικές. Κάποιοι διατείνονται ότι κάποτε πρέπει και η διαφήμιση να αναγνωριστεί ώς μορφή τέχνης και έκφρασης της εποχής μας. Αλλά αυτή η διαφήμιση του Lotto… Μήπως πρέπει να την κάψουμε στην πυρά; Μήπως πρέπει να μας βάλει στον πειρασμό να συστήσουμε έναν κώδικα δεοντολογίας και μια επιτροπή ιεράς εξέτασης; Το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο τι λέει; Διότι αισχρό δεν είναι μόνο το υβριστικό σεξουαλικό υπονοούμενο, ή το γυμνό, αλλά και ο εμπαιγμός ανθρώπινων αξιών και του ανθρώπινου πόνου, που κάποιοι συνάνθρωποί μας βιώνουν στο πετσί τους.
Η εν λόγω διαφήμιση λοιπόν, παρουσιάζει μια γυναίκα που θυμάται πώς ετοίμασε το πρωινό του άντρα της και τον περίμενε να ξεκινήσουν την μέρα τους μαζί, ευτυχισμένοι στις μικρές χαρές της καθημερινής ζωής, όμως εκείνος βγήκε να δει αν κέρδισε στο lotto του και ω του θαύματος είχε κερδίσει. Δεν ξαναγύρισε ποτέ πίσω. Υπονοείται ότι άφησε τη βαρετή γυναίκα του για κάποια νεώτερη –ξανθιά και όμορφη- κι έφυγε για κάποιον επίγειο παράδεισο! Το lotto σε απενεχοποιεί από τυχόν τύψεις. Σου λέει παράτα τα αγαπημένα σου πρόσωπα και γίνε καπνός. Σκόρπισε πόνο στους δικούς σου. Αρκεί εσύ να περάσεις καλά. Βέβαια κρίμα δεν έχεις τα λεφτά για να το κάνεις. Εμείς σου προσφέρουμε μια λύση. Τέτοια δράματα συμβαίνουν και χωρίς τη βοήθεια του lotto αλλά το μήνυμα σου ανοίγει την όρεξη, κι επειδή εσύ δεν θα το κερδίσεις- θα ψάξεις άλλους τρόπους να κάνεις τη φαντασίωσή σου πραγματικότητα.
Η δε γυναίκα παρουσιάζεται ως κάποια “Κατίνα” –ας με συγχωρέσουν οι Κατερίνες-, που δεν αξίζει κανείς να λυπηθεί, αλλά να γελάσει με το πάθημά της. Ελάτε λοιπόν να ρίξουμε όλοι μαζί το λίθο του αναθέματος στην κακόμοιρη Κατινίτσα μας που δεν έχει την ηλικία, και τα σωματικά προσόντα μετά από δύο γέννες, να κρατήσει τον άπιστο άντρα της που εποφθαλμιά σε ημίγυμνα “μωρά” που λικνίζονται σαν ξωτικά κάπου στην όποια Μύκονο εν μέσω θέρους! Ελάτε να γελάσουμε μαζί της, να τη δείξουμε με το δάχτυλο και στον πόνο της να ρίξουμε φαρμάκι. Ελάτε να τιμήσουμε τη νεότητα, τα πλούτη, την ομορφιά των ολίγων, ρίχνοντας στην πυρά την πλειοψηφία των απλών, μέτριων, καθημερινών ανθρώπων όπως εμείς. Ελάτε να νομιμοποιήσουμε στην κοινωνία μας την απιστία, την όποια ανθρώπινη αξία μας απέμεινε και τη διάλυση της οικογένειας, στο βωμό του lifestyle.
Θα γελάσετε και σεις με την προδομένη γυναίκα που η διαφήμιση εμμέσως εμπαίζει, ή θα ρίξετε την ψήφο σας στον περιπλανώμενο Δον Ζουάν που πίνει εξωτικούς χυμούς, παρέα με χυμούς νεότητας στις εξωτικές Σεϋχέλλες; Ή μήπως θα ήταν καλύτερα να ρίξετε το email της διαμαρτυρίας σας στο lotto. Μαζί με εμένα σας καλώ να το κάνετε κι εσείς. Γράψτε τους: “Μήνυμα κενό, lotto. Ε όχι κι έτσι παιδιά, υπάρχει και όριο στην πλάκα, μην αγγίζετε τον ανθρώπινο πόνο, δεν θα γελάσουμε και μ’ αυτό!”
Εγώ έστειλα το πρώτο email. Στείλτε κι εσείς τα επόμενα:
info@opap.gr
Εγώ τους έγραψα:
"Η διαφήμισή σας για το lotto προτρέπει τον κόσμο να κερδίσει λεφτά με κάθε τρόπο, ώστε να ...κατορθώσει να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: Να εγκαταλείψει την γυναίκα του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου