Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Ευτυχισμένο 2014 - Godt nyttår


Ένα από τα Πρωτοχρονιάτικα πυροτεχνήματα
      Να που μπήκε και το 2014. Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Το 2013 ήταν ο νέος χρόνος στη νέα χώρα κι επειδή ακόμα νιώθω νέος εδώ, δεν μου είναι εύκολο να πιστέψω ότι τέλειωσε κιόλας, ενώ εγώ νιώθω ακόμα καινούργιος! 
Αυτό κρέμονταν πάνω από το τραπέζι
που ήμασταν καλεσμένοι το περασμένο Σάββατο
     Φέτος παραδόξως η θερμοκρασία ήταν στην πόλη μας σταθερά λίγο πάνω από το μηδέν κι έτσι τα χιόνια έλιωσαν, ώστε τα Χριστούγεννα να μην είναι λευκά, προς απογοήτευση όλων. Εδώ οι Νορβηγοί γιόρτασαν τα Χριστούγεννα την παραμονή (julaften) οικογενειακά με πολύ Χριστουγεννιάτικο φαΐ (jukemat) και πολλά δώρα που ήταν στημένα κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο (το Juletre είναι κατά κανόνα φυσικό) ή τα έφερνε ο Άη Βασίλης (julenisse, κάποιος από την παρέα που ντύθηκε έτσι). Την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων (første juledag) με επίσημα ρούχα όλοι κάλεσαν φίλους ή άλλους συγγενείς πέρα της οικογένειας για julemat. Όλο αυτό το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτομαγιάς (romjul), εγώ και η οικογένειά μου είμασταν καλεσμένοι σε τραπέζια φίλων σχεδόν κάθε βράδυ. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς εδώ έγινε μάχη, καθώς όλοι συναγωνίζονταν στο ρίξιμο πυροτεχνημάτων (fyrverkeri).  Τώρα είναι όλα ήσυχα, τα Χριστούγεννα πέρασαν κι ο καινούργιος χρόνος μπήκε. Αύριο οι πιο πολλοί πάνε για δουλειά και τα σχολεία ξαναρχίζουν.  
    Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στον κύκλο του χρόνου ορίσαμε τόσο αυθαίρετα ως αρχή την 1η Ιανουαρίου. Κύκλος είναι και αρχή ή τέλος δεν έχει, αλλά θα έμοιαζε λιγότερο αυθαίρετο αν ορίζαμε ως αρχή το φθινόπωρο, που μετά τις διακοπές αρχίζουν όλες οι δουλειές, τα σχολεία, οι ετοιμασίες για τις δυσκολίες του χειμώνα και ο κάθε κατεργάρης πάει στον πάγκο του. Παλιά ημερολόγια ήταν ρυθμισμένα έτσι αλλά σταδιακά καταργήθηκαν. 
    Όπως και να ‘χει όμως, εγώ εύχομαι σε όλους τους φίλους αναγνώστες και συνοδοιπόρους μου ευτυχισμένο 2014 (godt nytt år!) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου