Όλοι γελάσαμε με την είδηση των εισακτέων σε ΤΕΙ με βαθμό κάτω από... 1! http://www.madata.gr/diafora/panelladikes/74159.html, http://www.cosmo.gr/News/285605.html, http://www.argoliki.gr/index.php/epikairotita/koinonia/baseis-2010-se-megali-ptosi-se-tei-me-09.html, http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=867:-09-&catid=77:paideia&Itemid=177.
Αν μη τι άλλο όμως αυτό είναι ένας καθρέφτης της ποιότητας της παιδείας μας που βγάζει παιδιά με γνώσεις... 0,9. Τα αντίστοιχα παιδιά όμως λοιδορήθηκαν πολύ από όλους μας και καθώς διανύουν μια ευαίσθητη ηλικία, θα ήθελα να στραφώ σ’ αυτά και να τους πω να μην ακούν αυτά που λέμε εμείς οι «έξω από το χορό», που το παίζουμε τζάμπα μάγκες.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος μπορεί να πάρει 0,9:
- Κάποιοι πάνε να γράψουν για να πάρουν πχ άδεια από το στρατό και παραδίνουν λευκή κόλλα. Ε κάποιος από αυτούς βαρέθηκε να περιμένει μία ώρα μέχρι να παραδώσει την κόλλα και έγραψε και δύο γραμμές που άξιζαν το 0,9...
- Δεν ήθελε το παιδί να διαβάσει και φυσικά πήγε απροετοίμαστο. Ποιες όμως είναι οι πραγματικές αιτίες που το παιδί δεν κατάφερε η εκπαίδευση να το κερδίσει; Μήπως αδιαφορία από το σχολείο; Μήπως ανισορροπίες της εφηβείας που για τους καθηγητές-παιδαγωγούς(;) είναι ψιλά γράμματα;
- Υπάρχει όμως και η κατηγορία των παιδιών που δουλεύουν ή η οικογένειά τους –μπορεί πχ. να είναι τσιγγάνοι- δεν τα προωθούν, ίσως και τα αποτρέπουν από το διάβασμα. Παιδιά εγκαταλειμμένα από γονείς και χωρίς καθοδήγηση που κανείς δεν στάθηκε δίπλα τους κι ούτε λόγος για πληρωμή φροντιστηρίων.
- Τέλος σκέφτομαι και τα παιδιά με τα μαθησιακά προβλήματα που κι αν θέλουν ακόμα δεν μπορούν να γράψουν τίποτα, αφού το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους παρέχει εξειδικευμένη διδασκαλία αλλά τα αφήνει μόνα τους να παλεύουν στα βαθιά με αναμενόμενο αποτέλεσμα να πνιγούν. Το ίδιο λοιπόν το σύστημα που φταίει, αντί να απολογείται τα λοιδορεί κι από πάνω...
Τέλος αναρωτιέμαι γιατί τόσο όψιμα ασχοληθήκαμε όλοι με το θέμα, καθώς επί δεκαετίες αυτός ήταν ο κανόνας κάθε χρόνο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Όχι δεν μιλάμε για ένα φετινό φαινόμενο. Με εξαίρεση τα τελευταία 2-3(;) χρόνια που επιβλήθηκε η βάση του δέκα από την υπουργό Γιαννάκου, πάντα έτσι ήταν τα πράγματα και κανείς δεν μιλούσε. Άλλωστε το θέμα είναι να κρύψουμε τα παιδιά του 0,9, ώστε να μη μας βγαίνουν στη μόστρα των αποτελεσμάτων ή να τα βοηθήσουμε να ξεκολλήσουν; Τελικά τι θέλουμε για τα παιδιά αυτά, να τα τιμωρήσουμε κλείνοντάς τους την πόρτα ή να τους δώσουμε μια ευκαιρία σε ένα ΤΕΙ που καλώς ή κακώς το έχουμε, το πληρώνουμε αλλά δεν πάει κανείς σ’ αυτό να σπουδάσει; Αν το παιδί πάρει την απόφαση να διαβάσει, θα πάρει πτυχίο, αν όχι απλώς δεν θα πάρει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου